İHH

29 Temmuz 2010 Perşembe

İnsanlık Adına


Video: Faruk Aktaş - Afganistan yetimhane projesini anlatıyor.


Haber sitelerine göz gezdiriyorum, her yanımıza sinmiş kirli siyaset ekranımın önünden bir film şeridi gibi akıp geçiyor. Balyozcular, çarkçılar, evetçiler, hayırcılar, birbirlerinin kafalarını gagalayan horozlar misali birbirine laf yetiştiren siyasetçiler…

Tansu Çiller DYP’nin başına geçmek için Kasım ayını bekliyormuş, SP olağanüstü kongreye gidiyormuş. Sanki mevcut olanları siyasetin içine etmekte yeterince mahir değilmiş gibi bir de çocukluğumun siyasetçileri geri dönüşün yollarını arıyor.

Sadece benim mi tüylerim ürperiyor siyaseti bu derece kirleten, vakti geldiğinde koltukları terkedip köşesine çekilmeyi bir türlü öğrenemeyen, yenilgiyi hazmedemeyip rezalet üzerine rezalet, başarısızlık üzerine başarısızlık isteyen siyasetçiler karşısında? Yalnız benim mi tüylerim ürperiyor?

Neyse, konu bu değil.

Bunca kirin, pisliğin, çöplüğün içinde gözüme güzel yüzlü iki adamın fotoğrafı ilişiyor.



Afganistan'da 17 Mayıs 2010 tarihinde düşen uçakta hayatlarını kaybeden İHH Gönüllüsü Bahattin Yıldız ve İHH Asya Bölgesi Sorumlusu Faruk Aktaş’ın cenazeleri 3 ay sonra Türkiye’ye getiriliyor.

“Çevresi tarafından tam bir Afganistan aşığı olarak nitelendilrilen, öğrenciliğinden beri bu ülke ve insanlarıyla çok yakın ilişki içerisinde olan İHH gönüllüsü Bahattin Yıldız (56) ve kendisi de çok küçük yaşlardayken babasını kaybederek yetim kalan İHH Asya sorumlusu Faruk Aktaş (38), İHH insani Yardım Vakfı ‘nın Afganistan’daki yetimler için açmayı planladığı yetimhane için arsa aramak amacıyla bölgeye gitmiş, Yıldız ve Aktaş’ın uçağı başkent Kabil’e dönüşte Salang geçidine düşmüştü.”

Bu haberle birlikte İsrail’in Mavi Marmara saldırısı sırasında hayatını kaybeden İHH görevlisi Cevdet Kılıçlar’ın, Afganistan’da hayatını kaybeden Yıldız ve Aktaş için gemide kıldıkları gıyabi cenaze namazının ardından yapılan röportajda söylediği sözler aklıma geldi.

“İnşallah Allah bize de onlar gibi güzel bir son nasip etsin” diyordu Kılıçlar, verdiği son röportajında Yıldız ve Aktaş için.

İHH öncülüğünde düzenlenen Gazze’ye özgürlük filosu ve İsrail saldırısı üzerine çok şey söylendi bu güne kadar. “Rotamız Filistin, yükümüz insani yardım” diyerek yola çıkmıştı İHH. Bu yolculuk sırasında ve öncesinde bir çok aktivist, amaçlarının gazze’ye uygulanan insanlık dışı ambargonun delinmesi ve israilin yasadışı ablukasının kırılması olduğunu ve bu amaç uğruna her şeyi göze alarak yola çıktıklarını defalarca dile getirmişlerdi.

Tabii ki her yanımıza sinmiş kirli siyaset bu insani eylemi de kendisine benzetmekte hiç tereddüt etmedi. Gazze’de yaşanan haksızlığa göz yummayı reddeden bir grup “insan” sırf islami hassasiyetleri olduğu için, sırf gazze’yi bir vicdan meselesi olarak benimsedikleri ve bu davaya gönül verdikleri için, sırf uğurda ölümü bile göze alarak yola çıktıkları için “suçlu” ve “terörist” ilan edildi ama Gazze’de işlediği insanlık suçunun üzerine bir de insani yardım taşıyan bir gemideki sivil yardım aktivistlerine ateş açan ve 9 sivil insanı katleden, onlarcasını da yaralayan İsrail’in ne olduğu hiç konuşulmadı.

Başkaları bu insanlara baktığında ne görüyor bilmiyorum ama ben bu insanlara baktığımda inanç, samimiyet ve adanmışlık dışında hiçbir şey göremiyorum. Yalnızca ben mi göremiyorum?

Sanmıyorum.

İnanıyorum ki etrafımızı saran bu kirli siyasetten arınmış bir kafayla düşündüğümüzde insanlık uğruna ölümü göze almanın, insanlık için çalışırken ölmenin adının “terör” değil “insanlığın” ta kendisi olduğunu anlayabilen ve bize benzemeyen “insanlar”ın “insanlık” adına yaptığı iyi işleri takdir edebilmenin erdemini görebilen bir çok "insan" çıkacaktır aramızdan.




1 yorum:

  1. Tebrik ederim, çok duyarlı ve objektif yazılmış bir yazı. Olaylara sadece kendi inançları ve doğruları doğrultusunda kendi pencerelerinden bakarak sadece kendi inandıklarını görenlere, daha geniş bir bakış açısıyla çevrelerine baktıklarında aslında yapılan/yapılmaya çalışılan bazı şeylerin onların düşündüğü ya da etiketlediği gibi olmadığını aslında sadece "insanlık" adına yapıldığını göstermek adına kayde değer yorumlarınız var.
    Tekrar tebrikler.

    YanıtlaSil